Allroad banden; nieuwe ervaringen ;)?

Technische tips, verslagen eigen onderhoud, banden, olie en elektronica
McTimothy
post al wat vaker

Allroad banden; nieuwe ervaringen ;)?

Berichtdoor McTimothy » Wo Feb 14, 2018 12:12

Dag allemaal,

Ik rij nu een tijd rond op de Pirelli Scorpion trail 2. Hele fijne bandjes, heel wat kilometers mee gemaakt inmiddels. Nu kunnen ze tot de zomer in ieder geval mee. In de zomer wil ik een 5000 + km reis gaan doen, dus dan verwacht ik dat ze wel aan vervanging toe zijn.
Nu zijn er al eerder topics geopend over Allroad banden, dus ik heb wel een beetje een beeld van wat er beschikbaar is. Toch ben ik benieuwd of jullie nog nieuwe ervaringen hebben met een goede set allroad banden die op dit moment beschikbaar zijn?
Ik rij vooral verhard, soms wat gravel en lichte zandpaadjes.

Dirk
actief lid

Re: Allroad banden; nieuwe ervaringen ;)?

Berichtdoor Dirk » Wo Feb 14, 2018 14:05

Ik zal vanavond vanaf de computer mijn bevindingen over mijn bandjes doen ( Heidenau K60 scout)
I'm gonna make
The rest of my life
The best of my life

McTimothy
post al wat vaker

Berichtdoor McTimothy » Wo Feb 14, 2018 16:04

Dirk schreef:Ik zal vanavond vanaf de computer mijn bevindingen over mijn bandjes doen ( Heidenau K60 scout)

Super Dirk :) Ik ben benieuwd!

Dirk
actief lid

Berichtdoor Dirk » Wo Feb 14, 2018 16:07

Ik heb een setje Heidenau K60 scout onder mijn Transalp liggen. Ze bevallen mij erg goed!! De eigenschappen op nat/droog/sneeuw of ijzel vallen mij alles mee voor deze niet te dure band. Bij droog weer op de snelweg maken ze wel iets meer geluid dan strakke weg bandjes, maar wanneer je een zandpad oprijd of het heeft gesneeuwd dan komt er een big smile in de helm! Grip bij natte of gladde omstandigheden is erg goed! Voor wat betreft de slijtage... ik denk dat ze bij mij nog wel zo'n 6000km mee kunnen gaan, ze zitten er inmiddels ook bijna 6000km onder maar straks als de kou voorbij is zullen ze denk ik harder gaan slijten.

Al met al een heel fijn bandje voor een fijne prijs!
Wat ik rijd denk zo'n 80%* asfalt en 20% zand/ grint
* Van die 80% zal het zo'n 30% snelweg zijn, 50% 80km wegen en 20% bebouwde kom.

Afbeelding

De avond viel al vroeg vandaag :lol:
I'm gonna make
The rest of my life
The best of my life

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Do Feb 15, 2018 19:40

Mijn tweede set banden onder m'n VStrom zijn bijna aan vervanging toe. Ik doe dat iig voordat ik naar Noorwegen rijd....
De huidige set is van Bridgestone, de A41 Adventure. Goed slijtvast, goede grip op nat wegdek, anders verhard wordt goed verwerkt. Nadeel: als met name de achterband over de helft van de slijtage komt, wordt de grip op nat wegdek aanzienlijk minder en ga je ook opgeplakte belijning en bitumen reparaties gemeen voelen. Ik heb het dan wel over plm 10.000 km. Voor mij is dat dan ook het moment om te vervangen, ook al staat er nog voldoende profiel beschikbaar.
Ik neem weer de A41 óf ik ga kiezen voor de Pirelli Scorpion Rally; een prachtige band! Zie de plaatjes:
Brigestone_A41_motorbanden_Adventure.jpg
Bridgestone A41 Adventure

ADV_SHOOTOUT-23-770x513.jpg
Pirelli Scorpion Rally
ADV_SHOOTOUT-23-770x513.jpg (120.55 KiB) 361 keer bekeken

McTimothy
post al wat vaker

Berichtdoor McTimothy » Za Feb 17, 2018 12:09

Dank voor jullie reacties mannen!

Mooie suggesties vind ik, geeft genoeg stof tot nadenken bij de keuze voor een nieuwe band :D
Waar ik nog een beetje over twijfel is of ik moet kiezen voor een meer wegband/allroadband, zoals de Pirelli scorpion trail 2 of de bridgestone A41 of kiezen voor een band met iets meer offroad mogelijkheden zoals de Heikenau K60 scout of de Pirelli scorpion rally. Misschien overdenk ik dit teveel hoor, maar misschien heb jij hier wel een idee over McEagle? Je kent mijn rijstijl en rijvoorkeuren wel een beetje.
Zou voor mij de eerste keer worden om al dan niet te kiezen voor een band met iets meer offroad mogelijkheden, maar ik ben er dan ook heel nieuwsgierig naar.

Ik ben zelf van plan om in maart/april de motor voor een grote beurt weg te brengen naar Soesterberg, gecombineerd met een nieuw setje banden en navigatie. Wie weet kunnen we dat combineren McEagle?

McTimothy
post al wat vaker

Berichtdoor McTimothy » Za Feb 17, 2018 12:14

De reis die ik ga doen gaat trouwens binnendoor via Frankrijk naar Spanje, naar Portugal en vervolgens weer terug naar boven. Ik zal t.z.t. de route posten op het forum :D

Dirk
actief lid

Berichtdoor Dirk » Za Feb 17, 2018 13:32

McTimothy schreef:De reis die ik ga doen gaat trouwens binnendoor via Frankrijk naar Spanje, naar Portugal en vervolgens weer terug naar boven. Ik zal t.z.t. de route posten op het forum :D

GAAF!!!!
I'm gonna make
The rest of my life
The best of my life

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Wo Feb 21, 2018 10:39

McTimothy schreef:.... Waar ik nog een beetje over twijfel is of ik moet kiezen voor een meer wegband/allroadband......
---- Ik ben zelf van plan om in maart/april de motor voor een grote beurt weg te brengen naar Soesterberg, gecombineerd met een nieuw setje banden en navigatie. Wie weet kunnen we dat combineren McEagle?.......

Voor jouw reisplan zou ik voor een 100% wegband gaan McTimothy. De Michelin Pilot Road 4 Trail is dan een perfecte band, bijvoorbeeld. Een allroadband kan daarna alsnog geprobeerd worden.
Ik moet ook een afspraak maken voor banden en beurt! Laat tzt even weten welke datum jou het beste past en of je op de beurt wilt wachten, of iig zo scherp wilt afspreken dat de motor dezelfde dag klaar is. Dan zal ik bekijken of ik mijn onderhoud (en bandenwissel) ook op dezelfde dag kan laten doen. Sowieso wil ik wel combineren.

McTimothy
post al wat vaker

Berichtdoor McTimothy » Wo Feb 28, 2018 17:51

McEagle schreef:
McTimothy schreef:.... Waar ik nog een beetje over twijfel is of ik moet kiezen voor een meer wegband/allroadband......
---- Ik ben zelf van plan om in maart/april de motor voor een grote beurt weg te brengen naar Soesterberg, gecombineerd met een nieuw setje banden en navigatie. Wie weet kunnen we dat combineren McEagle?.......

Voor jouw reisplan zou ik voor een 100% wegband gaan McTimothy. De Michelin Pilot Road 4 Trail is dan een perfecte band, bijvoorbeeld. Een allroadband kan daarna alsnog geprobeerd worden.
Ik moet ook een afspraak maken voor banden en beurt! Laat tzt even weten welke datum jou het beste past en of je op de beurt wilt wachten, of iig zo scherp wilt afspreken dat de motor dezelfde dag klaar is. Dan zal ik bekijken of ik mijn onderhoud (en bandenwissel) ook op dezelfde dag kan laten doen. Sowieso wil ik wel combineren.

Dankjewel McEagle! Ik denk dat een wegband dan inderdaad het beste past voorlopig :) Ik wil zelf eind maart/ begin april een afspraak maken in Soesterberg. Liefste voor een zaterdag, omdat ik dan overdag gewoon kan wachten daar zonder andere verplichtingen. Bijvoorbeeld 31 maart of 3 april. Zit daar iets tussen voor jou? Zodra ik het weet ga ik even een belletje plegen ;)

McTimothy
post al wat vaker

Berichtdoor McTimothy » Do Mar 01, 2018 19:15

McTimothy schreef:
McEagle schreef:

Dankjewel McEagle! Ik denk dat een wegband dan inderdaad het beste past voorlopig :) Ik wil zelf eind maart/ begin april een afspraak maken in Soesterberg. Liefste voor een zaterdag, omdat ik dan overdag gewoon kan wachten daar zonder andere verplichtingen. Bijvoorbeeld 31 maart of 3 april. Zit daar iets tussen voor jou? Zodra ik het weet ga ik even een belletje plegen ;)

Herstel! De motor is vandaag door de harde wind omgevallen helaas. Schade is klein, maar wel aanwezig. Kapot knipperlicht, gebogen gashendel en kapotte beschermhoes :(. Ik heb de motor voor reparatie naar Soesterberg laten sturen en gelijk gevraagd of het onderhoud er achteraan kan. Wanneer dat precies gebeurd weet ik niet, maar het betekent in ieder geval dat de motor wat sneller bij Vstromcenter is dan ik had verwacht :mrgreen:

smuiger
actief lid

Berichtdoor smuiger » Do Mar 01, 2018 19:50

omvallen waarschijnlijk door die hoes denk ik. Klote om je motor zo aan te treffen

McTimothy
post al wat vaker

Berichtdoor McTimothy » Do Mar 01, 2018 20:40

Ja, waarschijnlijk wel Smuiger. Ik heb geen garage tot mijn beschikking, dus ik vind het wel fijn dat de motor tegen wat weersinvloeden beschermd wordt, maar ik denk ook dat de wind eronder is gekomen en de motor daardoor om geklapt is. Kreeg een appje van mijn huisgenoot. Gelukkig kon de motor snel opgehaald worden ;)

Terug naar “Motortechniek en -onderhoud”