Virb Elite Action Camera

tips, techniek, applicaties, vragen, hardware, software, resoluties, compressie etc.
McEagle
heel veel berichtjes

Re: Virb Elite Action Camera

Berichtdoor McEagle » Zo Mei 29, 2016 13:46

Een uurtje aan het puzzelen geweest met de VIRB. Ik kon namelijk geen overlay met gegevens meer in de filmpjes editten. Lastig, toch?
Ik heb uiteindelijk en eindelijk ontdekt dat het helpt om de gps aan te zetten in de VIRB. Shame-modus!
Hoe het gekomen is dat het gps signaal is uitgezet, is nog ff een raadsel. It wasn't me :-)

Dirk
actief lid

Berichtdoor Dirk » Zo Mei 29, 2016 17:22

McEagle schreef:Een uurtje aan het puzzelen geweest met de VIRB. Ik kon namelijk geen overlay met gegevens meer in de filmpjes editten. Lastig, toch?
Ik heb uiteindelijk en eindelijk ontdekt dat het helpt om de gps aan te zetten in de VIRB. Shame-modus!
Hoe het gekomen is dat het gps signaal is uitgezet, is nog ff een raadsel. It wasn't me :-)

Op mijn VIRB stond het standaard uit
I'm gonna make
The rest of my life
The best of my life

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Zo Mei 29, 2016 19:51

Aha, dan is de ^#$&* firmware-update de veroorzaker :-) Danks.

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Zo Okt 16, 2016 17:56

Vandaag is m'n VIRB vastgelopen. Op de display stond de aan/uit afbeelding, maar er gebeurde niets. Nadat ikd e batterij eruit had gehaald, bleef de VIRB booten. En dat is ook niet goed. Ik heb de sd-card verwijderd en heb daarna de VIRB nog eens aan en uit gezet. Spontaan sprak hij Duits en waren mijn instellingen compleet anders. Maar ik kon wel weer filmen :-)

Iets anders, ook met de VIRB. Ik heb steeds gefilmd met de stabilizer aan. Op advies heb ik de stabilizer uit gezet. De uitkomst? Ik zal nog een keertje moeten motorrijden in Sauerland :-) Wat een trillingen! Ik kan er gelukkig nog wel een paar shots uit peuteren. Veel heb ik niet nodig. Het eindresultaat moet immers een kort filmpje zijn :-)

smuiger
actief lid

Berichtdoor smuiger » Ma Okt 17, 2016 08:52

Dat had je toch al eerder een keer met die virb?

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Di Nov 15, 2016 06:20

Late reactie....
Ja, ik heb het al een paar maal eerder gehad. Vermoedelijk ligt de oorzaak bij de SD Card. Die lijkt iets te kunnen schuiven in het klemmetje.
Doordat mijn XT een flinke trilling heeft bij een bepaalde snelheid, lijkt de SD kaart te gaan wandelen.

Ik kan het vastlopen inmiddels nabootsen, met de camera ván de motor. En ik heb al met het VStrom Center gesproken over de trilling. Het lijkt er op dat in mijn voorwiel een licht onbalans is ontstaan. Binnenkort de 12k beurt, dan laat ik er naar kijken.
Verder overweeg ik om de SD Card wat strakker te laten klemmen of om er een klein plakkertje overheen te zetten.

Hopelijk is mijn diagnose juist; dan is het een makkie :-)

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Wo Mei 03, 2017 18:52

De SD-kaart heeft alweer een tijdje hulp van een stukje tape. Opgelost :-)

Van Dirk heb ik een Ram Claw gekregen. De Claw biedt handige extra montagemogelijkheden aan de motor (of de mountainbike...). Ik had de Virb altijd laag op mijn valbeuhel gemonteerd. Geeft een mooie effect bij bochten. Aan de valbeugels hangen nu echter tassen van Givi.
Op de foto's een nieuwe plek voor de Garmin Virb. Met behulp van de Ram Claw zit-ie nu aan mijn linker handkap (SW Motech) . Komend weekend eens kijken wat dat qua opnames aan ellende (of plezier) oplevert :-)
IMG_0721.JPG

IMG_0722.JPG

McEagle
heel veel berichtjes

Berichtdoor McEagle » Vr Mei 12, 2017 18:17

De eerste opnames met de camera op de nieuwe bevestigingsplaats zijn prima. Nu nog even opnieuw bekijken welk zoombereik ik eigenlijk wil. Is dat Zoom 2 of is dat UltraZoom. Dat laatste wordt volgens mij door iedereen gekozen. En dan..... wel of geen stabilizer aan. Om me te helpen beslissen over de stabilizer heb ik twee verschillende opnames gemaakt. Nu ik ze voor de 3e keer terugkijk, merk ik dat ik me meer stoor aan de blur en de vage spots in de opnames dan aan de schokken nu en dan; de schokken lijken, onverwacht, een stuk extra dynamiek te geven aan de opname.
Ik heb trouwens ook ontdekt dat de zorgvuldig, maar thuis, uitgemeten camerapositie toch een schuine horizon gaf. Beter m'n best doen dus ;-)

Morgen weer wat opnames.

Terug naar “foto & video”